fredag 11 juli 2008

Uppdatering av nyckeltal

Sprang min löprunda igår på 23 min och 30 Sekunder. Det är en förbättring med nästan 4 minuter. Dock finns det fortfarande mycket att ta av då jag inte sprang hela sträckan. Men jag känner att jag orkar mer och mer nu, det är en skön känsla! Det har också visat sig på vågen, 86,4 kg är min senaste invägda vikt. Det är en minskning med 0,1 kg, trots att jag var ute häromkvällen och tog några öl och en hamburgertallrik.

Igår var jag också på gymmet, vilket jag förhoppningsvis kommer att fortsätta med iaf minst 1 ggr i veckan.

Jag tror att om jag undviker krogkvällar och onyttig mat så kommer jag att nå mitt etappmål på 85 kg under Juli månad.

Mitt midjemått har jag inte haft möjlighet att mäta, men det känns som att det bli mindre det med då jag känner att mina byxor inte sitter lika tight längre!

Dagar utan snus: 192 st
Dagar utan kaffe: 13 st

Att sluta med snus och kaffe är nog bland det bästa jag gjort. Jag känner mig mycket lugnare och är mer harmonisk än tidigare, och det är ju även bra för plånboken!

Se vad andra bloggare skriver om kaffe och snus.

Inga kommentarer: