tisdag 1 juli 2008

Framgångar på vågen

Min senast invägda vikt var 87,9 kg den 27/6. Idag den 1/7 så väger jag 86,9. D.v.s. på 5 dagar så har jag gått ned 1 kg. Detta är ju strålande! Dock kommer viktnedgången inte gratis utan jag har fått kämpa lite för det. Jag har försökt var noga med kosten, att äta på fasta tider. Jag har också börjat motionera lite smått med promenader. På jobbet så står jag börjat med att stå vid mitt skrivbord istället för att sitta ned hela dagarna. Dessa små grejjer har alltså gjort att jag gått ned 1 kg på 5 dagar. Vart ska detta sluta! Etappmålet är ju att gå ned till 85 kg innan semestern som drar igång V.31. Det känns som att det ligger inom räckhåll.

För att ytterliggare pressa mig så kommer jag snart att lägga till ytterliggare ett nyckeltal att följa upp på denna blogg. Det kommer att bli mitt midjemått. Ska bara införskaffa ett måttband först.

Inga kommentarer: