måndag 7 juli 2008

Nyckeltalsuppdatering

Min vikt ligger just nu på 87.1 Kg. En uppgång med 0.2 kg sen senast. Att det pandlar +-0.3 viktenheter ser jag som normalt då det beror lite på när på dagen man väger sig. Jag tror mig fortfarande kunna nå mitt mål att gå ner till 85 kg till min semester börjar. Det som krävs är att jag kommer igång med motionen, och jag ska faktiskt till gymet ikväll för första gången på väldigt länge. Kosten har inte vart några som helst problem, utan nu är det mer träning som måste till om jag ska få en knuff i rätt riktning.

Nu har jag varit utan snus i 189 dagar och utan kaffe i 10 dagar.

Utan kaffe i 10 dagar är en sanning med modifikation. För att inte folk ska kolla snett på mig så har jag bestämt att ibland accepetera när jag blir bjuden på kaffe. Därför har jag druckit en kopp på dessa 10 dagar. Det slog mig att man verkligen kände hur kaffet smakade denna gång. Tidigare har man mest druckit av en gammal vana, men nu var det riktigt gott. Så jag ska nog försöka hålla mig till bjudkaffe i fortsättningen också!

Jag nämnde tidigare att jag ska mäta mitt midjemått också. Min första mätning visade på 102 cm. Men min senaste mätning visar på 100 cm. Så en förbättring på 2 cm sen jag började mäta! Mitt kortsiktiga mål här är att gå ned till 95 cm någon gång under augusti månad.

Inga kommentarer: