tisdag 8 juli 2008

Två små förändringar

Två små förändringar i mitt liv på senare tid har gjort att jag minskat mina kostnader med 27800 kr per år.

* Matlåda varje dag på jobbet. Det sparar jag ca 65kr+15kr transport = 80kr per dag på (-20 kr att göra låda) = 13200 kr på ett år. (Plus att jag sparar på miljön!)

* Slutat snusa = 40kr per dosa * 365 dagar = 14600 kr på ett år

Är det inte fantastiskt! För 27800 kr kan man göra mycket roligt. Det är ca 2300kr i månaden!

Detta gör att jag kommer att nå mitt ekonomiska mål att bli miljonär otroligt mycket snabbare. Faktum är att om jag fortsatt med snus och att äta ute så hade jag bränt en miljon kronor 36 år. Det är tänkvärt!

Det har nästan blivit lite av en sport för mig att undvika onödiga kostnader. Jag kommer att blogga mer om detta framöver!

2 kommentarer:

Matias sa...

Själv brukar jag jaga olika nudelsoppor som dom har på extra pris. Får man ett parti på "rea" så är dom i princip gratis.

Nyckeltalsmannen sa...

Snåljåpen// Bra tips, men någonstans får man nästan dra gränsen. Livskvalitet är också viktigt! Intressant blogg du har, den kommer jag att följa!