onsdag 2 juli 2008

Livet utan kaffe och snus...

...rullar på. Det går ganska så bra faktiskt. Faktum är att jag har börjat dricka te istället för kaffe, men inte alls i samma mängder. Det blir nog en tre koppar per dag. Antar dock att det inte är lika beroendeframkallande.

Snuset har jag nästan helt glömt bort, men kaffet har jag slutat så pass nyligen med att jag känner av ett visst sug. Det ska bli så oerhört skönt att bli av med dessa två beroenden. Undrar om det kommer ett nytt beroende efter detta som man inte vet om idag. Kanske ett beroende som göms under kaffe & snus beroendet? Vi får väl se, men eftersom jag försöker leva nyttigt i övrigt också så kanske jag snart kan kalla mig helt fri från beroendet!

Jag känner mig mer motiverad dag för dag, och snart ska jag öka min träningsnivå, från att idag endast innefatta vardagsmotion (står mycket på jobbet, tar alltid trappor m.m.) och kortare promenader, så kommer jag nog att gå på gym en gång i veckan och även försöka mig på en springtur per vecka. Förhoppningsvis kommer mitt hälsosamma liv i kombination med lite träning göra att jag når mitt viktmål på 85 kilo lagom till min semester.

Inga kommentarer: